Hei og hopp!

Velkommen til min blogg! Den vil først og fremst vise frem de kortene og albumsidene jeg lager selv. Men det vil også være andre innlegg om alt og ingenting og litt fotball ;P
Jeg håper du kan legge igjen et lite spor så jeg hvem det er som titter innom siden min, det vil jeg sette stor pris på!

Welcome to my blog! This blogs purpose is to show of some of the cards and layouts that I make. But there will also be entries about nothing and everything and some football of course ;P I hope you would like to leave a comment after visiting my page, cause I'd really appreciate it!

Slideshow av noen av mine scrapperier!

onsdag 17. september 2008

Dåpskort

På dinhobbyforumet fikk jeg enda et godt tips etter å sett på ett av kursene. Kurset heter dorull kort. Som med tanke på emne kanskje røper hva kortet er laget av. Dorullen er klemtsammen slik at den blir som et hylster til selve kortet hvor teksten kommer til å stå. Kortet mitt er ikke helt ferdig men jeg fikk så lyst til å legge det ut mens jeg var igang.


Forside: Jeg begynte med å stemple kantene røde, slikt at jeg var sikker på at dorullen ikke syntes (godt tips fra kurset). Så tok jeg vanlig rosa kortpapir fra galerie. Jeg har laget hull i bånn av dorullen med en vanlig hullemaskin, siden jeg ikke har fult så mye fancy utstyr enda. I hulllene har jeg festet rødt bånd. Tekststempelet er fra kreativhobby.no. Dette er stemplet med rød stempelpute. Det samme er bokstavene i navnet. Dette er clearstamps fra merket "clear on clear". Rundt er det brukt rødt glitterlim fra panduro. De rødehjertene har jeg løsnet fra et rødt silkebånd kjøpt på nille. Silkebåndet har jeg brukt under det hvite blondebåndet øverst mot åpningen. Det hvite blondebåndet fulgte med i en kortpakke kjøpt på Notabene.


Inni:
Inni har jeg brukt rød kortpapir fra libris. på baksiden har jeg brukt samme rosa ark som rundt dorullen. I mellom disse har jeg festet et rosaglitterbånd. Dette er deler av et babybånd hvor jeg kun har klippet bort figurene.

1 comments:

Anita Kristine sa...

Gratulerer med dagen og takk for i går! :) Det var koselig med shopping på Happy Hobby.
Klem Anita